2022. dec 16.

Kihagyhatatlan Adventi vásár!

írta: Hegedüs Evelin
Kihagyhatatlan Adventi vásár!

Még 1 hétig kipróbálhatod ezt az élményt!

Budapesten már jól ismert adventi vásárokhoz viszonyítva, épp itt az idő kicsit kirándulni a határon túlra. A sofőrökre is tekintettel, tökéletes választás vonattal ellátogatni Bécsbe, ahogy mi is tettük. 

becs_varoshaza_1.jpg

( Fotó: Pinterest)

MÁV oldalán utána jártam, milyen lehetőségek vannak a jegyvásárlásra. Majd belebotlottam az Advent eurocity nevezetű járatba. Azért találtam különlegesnek, mert külön étkezőkocsi is van az első osztály mellett, ahol reggelitől kezdve különféle főételekig, mindenki megtalálja a számára megfelelő ínyencséget. Nekem például a tojásrántotta pompás reggeli volt, amivel simán kihúztam ebédig.

 1671203248829.jpg

A másodosztályra szólt a jegyünk, viszont nem kerestük meg végül a helyünket, mert annyira jó hangulatban telt az étkezőkocsiban az utazást, csak beszélgettünk és forralt boroztunk egész úton. ( A kiszolgálás teljes káosz volt azt azért meg kell jegyezni)

A városháza térre mentünk először, a D nevezetű villamos pont odáig vitt, a tömegközlekedésen egész Bécsben kötelező a maszkviselés jelenleg, a jegyvásárlást pedig meg lehet könnyíteni a Wien mobil appon keresztül, erről bővebb infó itt. Nagyon meglepődtem, amikor magyarul is felhívták az utasok figyelmét a maszkviselésre, viszont akkor már késő volt, mert sajnos nem tudtuk, hogy kötelező a tömegközlekedéseken így senkinél sem volt közülünk.

Kerestünk egy éttermet, mert már eléggé eltelt az idő, hogy ebédeljünk valamit. Déltől nyitnak általában az éttermek és pillanatok alatt tele lesz így érdemes előre foglalni, nehogy kizavarjanak mindenhonnan, nekünk pont szerencsénk volt, mivel akkor érkeztünk a Zum Leupold étteremhez, amikor kezdődött az ebédidő és rögtönöztek gyorsban nekünk a pub részen egy ebédlő asztalt 8 főre. Én a napi menüt választottam, de az étteremnek úgy néztem specialitása az óriási bécsi szelet ( ki gondolta volna!) és kicsit megbántam, hogy nem azt kértem, de olyan kedvesek voltak a kis barátaim, hogy megkóstolhattam az övéket és hmm, szinte olvadt a számban a vajpuha rántotthús.

2022-12-10.jpg

20221210_125159_1.jpg

Gyors kis ebéd után végre megkörnyékeztük a vásárok forgatagát. Rengeteg ember volt, konkrétan nyüzsögtek. Azt olvastam ilyenkor 2-3 millióan érkeztek a városba, hát ezt tapasztaltuk is. Mivel nappal voltunk kint, sötétedéskor már indultunk is haza, az esti fényekhez nem volt szerencsénk, de így sem voltunk csalódottak a látványt illetően. Ami különlegesség Budapesthez képest, a forraltbort bögrében árulják és minden vásárnak más bögréje van, tehát ha elmész másik helyszínre új bögrét is venned kell. Ezekkel a bögrékkel szépen ki is maxoltuk a szuvenír vásárlást. Vittünk magunkkal kis termoszokat, amibe átöntöttük a forró italokat így nem lötyögtették ránk a járókelők, és melegen tudtuk tartani a nedűt.

20221210_134810_1.jpg

Az első helyszínen már kutattuk a kűrtős kalácsosokat, de nem akármilyet akartunk, hanem töltött kürtős kalácsot. Mondtam a többieknek, hogy amikor a fancy vásárokat megnéztük, átmegyünk egy olyanra, mint az Óbudai kis macskaköves utcák családias hangulat, ott tuti nem lesz 200m-es sor a kürtősnél! Így átmentünk a Weihnachtsmarkt am Spittelberg nevezetű helyszínre, és olyan megkönnyebbülés volt, hogy nem lökdösnek az emberek, tűrhető sor van és lám lám, már távolról kiszúrtam a feliratot: Székely Kürtőskalács . 

- Na gyerekek, ide jöttünk!-mondtam és letámadtuk a standot. Kérdezték, hogy honnan jöttünk, mondtuk, hogy mi Lövétéről, s hát ejsze otthon nektek nem adtak kürtőskalácsot? Mondom látod idáig el kellett jöjjünk, hogy egy jót együnk! Na me akkor egyetek!  Kaptunk ajándékba 2 kürtőskalácsot annyira cukik voltak. Bátran ajánlom, hogy kóstoljátok meg, ha ott jártok.

Az én tapasztalatom szerint, ez az 5 óra a vásárok hangulatára elég, viszont, ha művelődni is szeretnénk, akkor elég kevés időnk jut megnézni Bécs nevezetességeit. Mivel fontos volt számunkra, hogy az Adventi járattal jöjjünk vissza 18 órakkor már a vasútállomásra kellett érkezni. A vissza úton már felkészültebbek voltak a pincérek, minden rendelést jegyzeteltek, csak a készlet eléggé fogytán volt. Már nem azt fogyasztottad, amit szerettél volna, hanem ami maradt, de az éhes, illetve szomjas szájak megtalálták látszólag a kedvükre valót. Mi pedig vittünk magunkkal pálinkát mert az a biztos :D 20221210_201526.jpg

(Ez a fotó nem egy étteremben készült, hanem a vonaton az étkező ilyen szépen van kialakítva)

Bátran ajánlom bárkinek, hogy próbálja ki ezt a kis túrát, szerintem klassz élmény volt. Tartottunk attól, hogy túl jól érezzük magunkat és igen jól fog esni a forraltbor, ha lekéstük volna a vonatot sincs gond, mert egész napra érvényes volt a jegyünk és az utolsó vonat 20 óra után indul Budapestre, azt azért el lehet érni kényelmesen. Ha vaciláltok a társaságoddal, hogy mennétek, de ki vezessen? Akkor ez egy jó alternatíva lehet.

 

 

Szólj hozzá

budapest blogger utazás máv külföld túra kirándulás határontúl Bécs Ausztria Karácsony Advent Vienna travelhungary kobormacska Adventivásár Karácsonyivásár Christmasmarket adventeurocity