2020. már 09.

Most kell Visegrádra menni!

írta: Hegedüs Evelin

5+ hasznos tipp egy Visegrádi kiránduláshoz a tapasztalataimból leszűrve!

Egy rövid kirándulásnak indultunk neki, és a lehető legjobb döntés volt, hogy mi október 23-án, az egyik nemzeti ünnepnapunkon a Fellegvárhoz látogattunk.

visegrad-var-duna-2019november-osz-hajozas-csodalatosmagyarorszag-dronfoto6.jpg

(Fotó: Csodás Magyarország)

Ugyanis a magyar nemzeti ünnepeken a várlátogatás ingyenes, így március 15-én vasárnap is!

Újpestről kezdtük az utat, meglepően olcsón 7-800Ft körül mozog a buszjegy, ami egészen a várhoz felvisz. Ez nagyon jól hangzott, de nem számoltunk azzal, hogy a fél Budapest az utakon lesz, és olyan dugóba keveredünk, hogy egy órával vagy másféllel később érünk oda. Végül belegondoltunk, hogyha menetrend szerint értünk volna Visegrádra (mármint a központba) egy olyan busszal, ami nem visz fel a várhoz hanem sétálni kell, akkor, amire kimászunk az egy örökkévalóság és még több idő elment volna, mint így, hogy dugóban ültünk.

A várhoz érve éttermek, ajándékboltok fogadtak. Ha az időtök engedi a kalandparkot is érdemes megnézni, ami csak pár méterre van onnan. A vár udvarába érve, megpillantottuk a jegy pénztárat és a táblát, hogy a mai napon a várlátogatás INGYENES. Azt a mindenit, de jókor keveredtünk ide. Igazi indián nyár volt, a kertben sétálni és nézni a Duna kanyart már önmagában csodás volt. Ahogy mendegéltünk a vár körül megláttam egy külföldi családot és irigy lettem. Azon gondolkodtam, nekem ez hogy hogy nem jutott eszembe? Talán olaszok lehettek, a napsütésben egy nagy faasztalnál együtt 2 család a gyerekek játszottak körülöttük, ők meg a piros kockás terítőt körbeülve falatoztak, különböző sajtokat, hidegtálat és közben vörösbor hömpölygött a poharukban. Egyet sóhajtottam, de lennék most a helyükben s mentünk tovább.

Ami nekem megtetszett a várban, hogy megpróbálták élethűen ábrázolni az ott élők mindennapjait, a szokásaikat, a stílusokat, miket ettek-ittak, hogyan öltözködtek. Teljesen bele tudja élni magát az ember a reneszánszba.

A városba már nem buszoztunk, inkább lesétáltunk. Belegondoltunk, hogy ott mentek fel-le az emberek nap mint nap, tutira nem voltak elhízva. Ahogy a városba értünk „csak egy sörre na” beültünk egy nagyon hangulatos kis helyre, persze ment a sürgés forgás, de éppen le tudtunk ülni, itt különféle bajor söröket kínált. Utána mentünk is tovább, mert a királyi palotát csak nem hagyjuk ki, ha már itt vagyunk. Lám lám, az is INGYENES volt egész nap. Itt ténylegesen betekinthettünk a királyok mindennapjaiba, láttuk az udvart, az istállót, a konyhát még a hálószobájukba is bemehettünk. Amin én különösen meglepődtem, az a fürdőszoba volt, ugyanis már Mátyás királyék is használtak kádat, és gőzfürdőztek, szaunáztak, amikor kedvük tartották. Elég vagány.

Közben már eléggé megéheztünk, elindultunk valami jó kis étterem felé, 3 helyre mentünk be, végül azt választottuk, ahol a legkevesebben voltak, már mindegy volt, hogy mit eszünk, csak valami legyen. Rengeteg ember volt mindegyik helyen, a pincérek csak rohangáltak jobbra-balra, szerintem ők is megérezték ezt az ingyenes látogatást. Hazafelé nem értük el a buszt, de hallottuk a vonatkürtöt vacsora közben. Ó szóval itt vonat is van? Van ám, a túloldalon. Szóval átmentünk komppal Nagymarosra, onnan vonatoztunk a Nyugatiba. Drágább volt, de még mennyire megérte vonatozni! A vonatból néztük a kilométeres dugót az utakon, lehetséges, hogy Szentendréig álltak a kocsik, olyan 2 órával később értünk volna haza, de jól döntöttünk a vonat mellett.

Összegezve, ha Visegrádra látogatnál

1. Kutakodj az aktuális árkedvezményekről.
  2. Tervezd meg az utat, busszal vagy vonattal, ne feledd, a busz felvisz a várba, de abból se mindegyik!
  3. Változatos programot válasszatok kalandpark, lovagi játék és hasonlók.
  4. Vigyél falatozni valót, egy kis piknik biztosan tetszeni fog.
  5. Ha vacsorázni vagy ebédelni szeretnél érdemes asztalt foglalni előtte.
  6. Hazafelé érdemes számolni a nagy forgalommal.

Mi kihagytuk a lovagi játékot, amiről itt egy kis ízelítő videó:

Illetve a kalandparkot is, viszont egy következő látogatás alkalmával mindenképpen megnézzük ezeket.

Szólj hozzá

blogger programok magyarország belföld kirándulás tippek visegrád piknik fellegvár belfold Nagymaros Fellegvár travelhungary magyarutazo kóbormacska túrázzitthon budaizöld várlátogatás